Press release - BICAR Pilot Program Cities

October 23, 2018

English version see below

Pilotstädte für BICAR

Die «Share your BICAR AG» steht für eine platzsparende, CO2-freie Mobilitätslösung für die Letzte Meile. Die Gründer - Hans-Jörg Dennig und Adrian Burri - haben mit diversen Firmen und drei Schweizer Städten Kooperationsvereinbarungen abgeschlossen und sind mit weiteren europäischen Städten für Pilotbetriebe im Gespräch.

Für das Share your BICAR-Konzept zeigen sich Mobilitätsverantwortliche von London, Madrid, Barcelona, Amsterdam, Antwerpen, Gent und sogar Singapur sehr interessiert. Gerade in der saisonal unabhängigen Nutzung und dem Fahren ohne Helm sehen die Verantwortlichen einen grossen Mehrwert zu den bestehenden Sharingangeboten wie Trottinetts, Fahrräder und Scooters. Nicht ohne Grund konnten daher Kooperationen mit der Stadt Winterthur, dem Regionalverbund Baden Wettingen (RVBW) und dem Pick-e-Bike Sharingdienstleister der Baselland Transport AG abgeschlossen werden, wo das BICAR-Fahrzeug in weniger als einem Jahr als Pilotprojekt eingesetzt werden soll.

Das Entwicklungsteam arbeitet mit Hochdruck am BICAR 3.0 –  der Fahrzeugversion, welche die Strassenzulassungskriterien erfüllt und für die Pilotphase eingesetzt wird. Die Firma kann dabei auf Unterstützung der Alternativen Bank Schweiz als weiteren Investor und Kooperationen mit Schweizer Unternehmen (Kyburz, PostAuto, Bosch Car Service, u.v.m) zählen.

Das EU-Parlament und zahlreiche Europäischen Städte haben die Reduktion des innerstädtischen fossil betriebenen Autoverkehrs um bis 100% beschlossen. Dies gibt der Vision der Share your BICAR AG weiteren Antrieb: «Jedes im Sharingbetrieb genutzte BICAR-Fahrzeug reduziert den CO2-Ausstoss um mindestens eine Tonne pro Jahr und macht acht Autos überflüssig», so Burri. «Gemeinsam mit starken Partnern und Investoren, die mit uns die Zukunft der Städte mitgestalten wollen, erreichen wir das Ziel einer nachhaltigen und CO2-freien Mobilität». Interessierte, die das Projekt unterstützen wollen, sind eingeladen sich mit den Gründern in Verbindung zu setzen.

Download link press

BICAR Pilot Program Cities

The company name “Share your BICAR AG” stands for the enterprise’s space-saving, CO2-emissions-free mobility solution for the “last mile” (i.e. short routes in metropolitan settings). Its founders - Hans-Jörg Dennig and Adrian Burri -  have already executed cooperative agreements with three cities in Switzerland. They are currently negotiating pilot operations arrangements with a number of other European municipalities.

The administrators in charge of the mobility infrastructures of London, Madrid and Barcelona, Amsterdam, Antwerp as well as Gent and even Singapore have expressed keen interest in the “Share your BICAR” concept. They all have identified a significant added value in this option, which is ideal for year-round use regardless of the season and allows drivers to forego the helmet, unlike existing sharing models, such as scooter and bicycles. Good reasons for the City of Winterthur, the Regional Association of Baden Wettingen (RVBW) and the pick-e-bike sharing service of the Baselland Transport AG to sign cooperative agreements aiming at the deployment of the  BICAR vehicle as a pilot project in less than a year.

Right now, the development team is feverishly working on version BICAR 3.0 –  the vehicle that meets all registration criteria for operation on public roadways and that is slated for use during the pilot phase. In conjunction with these undertakings, the enterprise can count on the support of the Alternative Bank Schweiz as an additional investor and has entered into cooperative partnerships with other Swiss companies (Kyburz, PostAuto, Bosch Car Service, etc.).

The European Parliament and many European cities have decided to cut urban metropolitan fossil fuel driven automotive transportation by up to 100%. Goals such as these fuel the vision of Share your BICAR AG with even more passion: “Every BICAR vehicle used as part of the sharing model reduces  CO2 emissions by at least a ton a year and results in the expendability of eight cars,” says Burri. “In a joint effort with strong partners and investors who are eager to shape the future of metropolises with us, we will attain the goal of sustainable, CO2-emissions-free mobility.” Anyone interested in supporting the project is encouraged to reach out to the founders.

Download link press

Share on Twitter

Empfohlene Einträge

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

December 10, 2018

November 12, 2018

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Folgen Sie uns!
  • Facebook Basic Square